Általános iskola 1. osztály

A gyermek fokozatosan halad a földi - fizikai valóság felé. Fejlődése folyamatos, álmodó lénye fokozatosan ébred és erősödik Életének első hétéves szakaszában az egész kisgyermek nyitott érzékszerv, s ahogy az anyatejet, úgy szívja magába mélyen mindazt, amivel találkozik, ami körülveszi őt. Ez az időszak nagymértékben fizikai teste épülését szolgálja. Fontos formáló erők működnek a sejtek, a belső szervek megfelelővé alakításán. A folyamat végét a fogváltás jelzi: a testet differenciáló erők felszabadulnak, s új területen szolgálják tovább a gyermek fejlődését. Ez az iskolaérettség állapota. A gyermek átlép fejlődésének második hétéves ciklusába, a testit formáló erők lelki erőkként dolgoznak tovább. Természetesen ez a változás nem éles váltásként, hanem fokozatosan megy végbe az első három iskolaévben.

A hat és fél - hétéves gyermek tiszteletre méltó tett- és tudásvággyal érkezik az iskolába. Szeretetteljes vezetésre és vezetőre vágyik a világ titkainak megismeréséhez. A valósághoz való viszonya érzelmi és nem intellektuális, ezért fejlődését megzavarja a természettudományos-intellektuális megközelítés, táplálja viszont a művészi elem.

Ugyanilyen fontos számára a mozgás, ami egész lényére harmonizálóan hat. Környezetével, szüleivel, tanítójával és társaival való kapcsolatát álomszerű egységhangulat jellemzi, ami az utánzásban mutatkozik meg.

Kötni tanulunkÍgy kötünk miFurulyamanókManóvár

A szegedi Waldorf minden korosztály számára elérhető

Linkek

kövess minket a facebookon:

Waldorf Iskola és Egyesület

6725 Szeged Kolozsvári tér 1-2.
Telefon: +36-62-444-190
Mobil.: +36-20-215-8456
E-mail: waldorf.szeged@gmail.com

Waldorf Óvoda

6728 Szeged, Napos út 16.
Mobil: 20/359-0932
E-mailangyalkert99@gmail.com